Liigu sisu juurde

Õlaliigese pitsumisündroomi saab hinnata kliiniline spetsialist nt. Ühtäkki võib häirivaks muutuda taustamelu, mis varem ei seganud. Luid aitavad üksteisega ühendada erinevad liigessidemed.

Õpi kuulama oma keha

Eesmine sääreluulihas Tagumise ahela selgmisedkere, rindkere ja õlavöötme lihased pingutatakse isomeetriliselt. Reielähendaja-lihaste rolli kükkimisel on esmalt raske mõista.

Kasuta oma jõuvarusid õigesti Enese tähele panemine on tähtis osa müasteeniku igapäevaelust.

Nende lihaste nõrkuse? Kuna kükk hõlmab rohkelt lihaseid ja liigeseid, siis tuleb tähelepanu pöörata erinevatele liigutusettapidetele ja lihvida sooritust isikliku täiuslikkuseni.

Küki sügavus Ideaalselt sooritatud kükk on täiskükk, kindlasti varieerub sügavus indiviiditi palju. Oluline on jõuda isikliku ideaalini.

Harjuta, kui tahad oma silmad ja suu lähedale tuua

Sageli jäetakse kükk sooritamata põlvevalude tõttu. Korrektselt sooritatud kükil on põlve-ja puusaliigestele mõjuvad jõud tasakaalustatud, kasutades lihaseid nii nagu neile biomehaaniliselt on ette nähtud, kogu lihaste loomulikus liikuvusulatuses.

Korrektselt sooritatud kükis on põlveasend stabiilne, seega on see harjutus üks ohutumaid harjutusi põlvele põleveliigesle? Rõhutada tuleb — korrektselt sooritatud.

Kükk ja kükitehnika

See tähendab sügav, täisliigutus — puus madalamal patellast põlvest. Iga kükk, mis ei ole täiskükk on osaline kükk ja osaline kükk koormab põlvi ja reie-nelipealihast, samas tuharad, reielähendaja-lihased ja hamstring grupi lihased ei saa piisavalt koormust.

Seega, kui raskus on liiga suur kükkimaks paralleelist madalamale, on see raskus liiga suur kükkimiseks. Ei ole olemas teist sellist harjutust või masinat, mis: kutsuks esile kogu kesknärvisüsteemi aktiivsuse; arendaks keha tasakaalu ja koordinatsiooni; tõstaks luutihedust; stimuleeriks ja kutsuks esile lihaskasvu; tugevdaks sidekoelisi struktuure; kui seda on korrektselt sooritatud täiskükk. Kui vastasid mõnele punktile jaatavalt, pöördu personaaltreeneri poolekes aitaks kükkimise sooritustehnikat parandada.

Või proovi selleni ise jõuda. Siin on video, kuidas selleni progresseeruvalt liikuda. Analüüsi järgmisi detaile: Allasendis peavad päkad olema tervenisti maas kannad ei tohi tõustapõlved on veidi väljapoole päkkadega samasse suunda, põlved veidi üle varvaste, ülaselg peab olema lame, kaldeasend umbes 45 kraadi.

  • Valu puusaliigendis manustatakse kubemes kui ravida
  • Kükk ja kükitehnika |TrenniElamus

See näitab, et on vaja arendada liikuvust, allasendist ülestulek: puusad liiguvad otse kas artriidi kaed voivad olla kaed, hoia rindkere sirutust igas liigutuse etapis. Kui kõik eelmised punktid on korrektselt läbitud — oled valmis täiskükkima kangiga.

Enne kangi haaramist veel mõned detailid: Võrdne haare, haarde laius haarde laius sõltub õlavöötme liikuvusest Ranne — pöial peaks olema kangi peal, et saaks randme sirgeks käsivarre kuidas moista lihaseid voi liigeseid. Küünarnukid on kergelt taha viidud, mitte otse kangi all.

Selline asend sunnib rannet ettepoole, mis omakorda tagab kangi kindlama püsimise. Optimaalne oleks kang asetada abaluu ülemisest servast veidi allapoole pilt.

  • Artrosi artriidi ravi
  • Kas sinu õlavalu põhjuseks võib olla õla pitsumissündroom? - Reakt Füsioteraapia

Eestvõte Optimaalne kangi asend turjal Kui liikuvus lubab, võib kuidas moista lihaseid voi liigeseid asetada ka madalamale pilt või hoopiski ette pilt Kangi asetusest lähtub kaela ja kogu lülisamba erinev asend vt allolev pilt.

Ükskõik, milline kangi asetus valitakse, peab kangi vertikaaltelg ühtima talla keskjoonega.

Lähtuvalt sellest võib ülakeha asend olla püstisem või rohkem ette kallutatud. Täisküki sooritamine Kui haare on korrektne, aseta pea kangi alt läbi ja võta lähteasend: Astu tagasi sammu; Hinga sügavalt sisse, hoia hinge kinni, vaata ette diagonaali ja küki!

Eesmine sääreluulihas Tagumise ahela selgmisedkere, rindkere ja õlavöötme lihased pingutatakse isomeetriliselt.

Palju õnne! Esimene korrektne raskusega täiskükk! Esialgu tee seeriat 5 kordusega, siis lisa raskust, korda sarnaseid seeriaid ja raskuste lisamist kuni leiad enda jaoks sobiva raskuse.

Selle tagavad lihased, mis on ümbritsevad lülisammast nii pindmised kui ka süvad kihid ja neid pingutatakse isomeetriliselt. Ehk see tähendab loomuliku nõguse hoidmist kükkimise vältel.

Kas sinu õlavalu põhjuseks võib olla õla pitsumissündroom?

Kükkimisel kaldub keha ettepoole, säilitamaks lülisamba neutraalset asendit peab vaagen roteeruma pöörduma ette, tagamaks turvalise soorituse. Ületades oma küki sügavuse maksimumi piiri, roteerub vaagen taha. Sellisel juhul muutub kükkija alaselg kumerakas, kerelihaseid ei pingutata enam isemoeetriliselt, suureneb surve diskidele.

Tuleb arendada liikuvust ja kõige parem harjutus selleks ongi kükk ise.

See tähendab, et põlve keskpunk ei ühti päka keskteljega. Sellel võib olla mitu erinevat põhjust: Vähene kinesteetiline taju oskamatus õiget kehaasendit kükkimisel kontrollida ; Reie-lähendjate lihaste inaktivatsioon vt artikli algus ; Reie-eemaldajate lihaste inaktivatsioon.

Kui põlved kipuvad sisse poole vajuma võib reie-eemaldajate lihaste aktivatsiooniks kasutada kummilinti: Sõltuvalt reie- ja sääreluu ning kere pikkuse suhtest on lubatud erinevad põlve asetsused päka kohal. Kindlasti aga peab jälgima, et põlv ja päkk oleksid samas suunas.

Põlved väljapoole asend lubab kükkida sügavamale ehk tõenäosus saavutada täiskükk on suurem.

Õlaliiges on kompleksne süsteem, mis omab inimkehas liigestest kõige suuremat liikumisulatust. Sellegipoolest võib arvestatav liikumisvõime hakata hoopis tekitama õlavalu. Kirjeldades, kuidas erinevad struktuurid õlaliigeses omavahel seotud on, aitavad mõista, kuidas tekib pitsumissündroom ning kuidas sellest vaevusest füsioterapeudi abiga vabaneda saaks. Õlaliiges koosneb ise mitmest liigesest. Tähtsamateks on glenohumeraalliiges e.

Sellest artiklist jäta meelde ja jälgi kükkimisel: Lülisammas neutraalasendis.